09 February 2015

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Cześć wszystkim. Ostatnio dostawałam dość sporo pytań dotyczących właśnie szkoły, nauki i tego jak się uczyć. Myślę, że każdy wypracowuje swoje sposoby, ale zgodnie z tym co mówiłam pokażę Wam mój plan działania. Nie jest on skomplikowany. Najważniejszą rzeczą w tym wszystkim jest po prostu zebranie się do tej nauki. Później idzie już tylko z górki :D. 
1. Dokładnie zaplanuj to co musisz zrobić - najlepiej wypisz rzeczy do zrobienia i ich terminy w jakimś widocznym miejscu. 
2.Wyłącz komputer i telefon - łatwiej będzie ci się skupić jeśli wszystko naokoło nie będzie rozpraszać.
3. Podziel materiał - w zależności od tego ile masz czasu, proporcjonalnie na każdy dzień rozłóż materiał, który musisz się nauczyć. Potem zacznij czytać tematy, które znajdują sie w danym dziale. Najlepiej 3 razy zgodnie z zasadą, że czytając pierwszy raz zapoznajemy się z tekstem, drugi rozumiemy go a za trzecim zapamiętujemy :).Czytając podkreślaj w książce najważniejsze informacje na kolorowo albo lekko podkreślaj ołówkiem. 
4. W każdym dziale informacje dzielą się dodatkowo na definicje, rzeczy które trzeba zapamiętać i te przedstawiające sposób wykonywania np. działania. 
 Na osobnej kartce zrób coś w rodzaju notatki i wypisz wszystkie te rzeczy wymienione wyżej :)
biologia - w pierwszej części wypisz wszystkie definicje, w drugiej np. ważne informacje dotyczące budowy jakiegoś narządu, funkcje poszczególnych stawów albo zrób tabelkę charakteryzującą grupę jakichś zwierząt (wszystko w zależności od działu). W trzeciej części możesz wypisać sposoby rozwiązywania krzyżówek genetycznych. Wszystko zależy od działu, ale jeżeli uporządkujesz sobie wszystko mniej więcej pod względem tego co masz się uczyć będzie prościej!
fizyka, chemia, matematyka - tutaj wszystko analogicznie do wcześniej wymienionych przykładów. Definicje, ważne rzeczy (w chemii choćby właściwości czy zastosowania jakiegoś związku) natomiast przy sposobach po prostu przykładowe obliczenia. W matematyce szczególnie ważne jest żeby zrobić jak najwięcej zadań z danego działu :).
historia - tutaj wystarczy wypisać pojęcia, daty z wydarzeniami i ważnych ludzi plus ewentualne rzeczy które waszym zdaniem powinniście pamiętać na sprawdzian. 
Taka notatka nie zajmie wam długo, potem wystarczy przeczytać ją kilka razy i nauczyć się informacji które wypisaliście. W większości przypadków będziecie już pamiętać to co zapisaliście na kartce ponieważ uczymy się pisząc i czytając :).
Mnie o wiele łatwiej zapamiętuje się kiedy coś piszę, ale jeśli nie chcesz tracić czasu na robienie notatek po prostu każdą z tych części oznaczyć innym kolorem i później zgodnie z tym zakreślać informacje (np. zielony to definicje itd.) Ewentualnie przyklejaj kolorowe karteczki obok tych informacji :)
5. Ostatnią rzeczą, którą możecie zrobić to poprosić kogoś żeby was przepytał albo zrobić jakiś test w internecie, żeby dodatkowo się sprawdzić. W sumie przyznam się, że rzadko to robię, ale na pewno pomaga, szczególnie kiedy mamy sprawdziany z lektur. Często takie pytania powtarzają się na sprawdzianach :).
Mniej więcej właśnie tak uczę się do każdego sprawdzianu. Myślę, że nie jest jakoś skomplikowane i zajmuje mi to raczej nie wiele czasu, najdłużej chyba zbieram się, żeby po prostu chwycić tą książkę i coś przeczytać :P.

Na koniec mam do Was ogromną prośbę kochani. Wiem że już prawie koniec blogu roku, ale wciąż walczę o miejsce w pierwszej 10. Walczymy do ostatniego momentu! Naprawdę dziękuję Wam za głosy, słowa wsparcia i mam nadzieję, że uda mi się dzięki Wam spełnić moje marzenie. Jutro o 12, ostateczne wyniki, więc jeśli ktoś nie zagłosował to proszę telefony w łapki i piszemy. Pokażmy na co nas stać :))!
obecnie jestem na 10 miejscu <3
edit. właśnie jestem na 4 miejscuu! :D

114 comments:

  1. Mam dokładnie takie same sposoby,no oprócz dzielenia tego materiału.

    Maggiee-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. ja najgorszy problem mam z wylaczeniem laptopa i telefonu! grr

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    ReplyDelete
  3. Jak zwykle świetny post! Twoje rady bardzo mi się przydadzą, szczególnie, że teraz po feriach ciężko będzie wrócić do nauki. ;)
    Zależy mi na tym żebyś wyraziła opinię o moim blogu. Wygląd itp. Zajrzysz? ;*

    hollyandholly1.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Bardzo pozytywny post, interesujący:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. kupiłaś sb. i-phona? :D jaki model

    ReplyDelete
  6. Ciekawe i pomocne rady, na pewno skorzystam :)

    pozdrawiam,
    http://pohika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Często czytam takie posty o nauce. Ty swój świetnie wykonałaś! *.*


    http://allexandrablog1.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Mam podobne sposoby, ale też nie uczę się jakoś szczególnie dużo, łatwo mi to przychodzi :D
    Powodzenia w Blog Roku na 100% będziesz w tej dziesiątce, ja już zrezygnowałam, bo nie wejdę zbyt wysoko, ale cóż może za rok :)

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  9. uczę się podobnie :)
    krysiastyle.blogspot.com ♥

    ReplyDelete
  10. Moje sposoby wyglądają identycznie :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  11. Masz rację, że najtrudniej jest sięgnąć po książkę, później wszystko idzie już łatwiej. Również uczę się używając tych sposobów :) Powodzenia w blogu roku, jak najbardziej zasługujesz na pierwszą dziesiątkę! <3

    Mój blog- KLIK

    ReplyDelete
  12. Świetne rady, bardzo mi pomogły. :)
    Za tydzień zaczynam nowy semestr i coś czuję, że dzięki Tobie zacznę go z dobrymi ocenami.
    Jak zwykle śliczne zdjęcia!
    Mam nadzieję, że wygrasz ten konkurs, smsa oczywiście wysłałam. :)

    swiatmarzycielki.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Dobre rady!

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Mi zwykle bardzo pomagają kolorowe zakreślacze - szczególnie, gdy uczę się biologii. Często też sprawdzam różne testy w internecie, żeby się sprawdzić.

    http://julia-lifestyle-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. + uważam, że zasługujesz, więc wysłałam na Ciebie smsa, jeśli chodzi o ten konkurs Blog Roku :) Powodzenia :)

    ReplyDelete
  16. Uwielbiam takie posty. Zazwyczaj ucze sie wlasnie tak jak napisalas :)
    Cudne zdjecia <3

    kiyokoshioya.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Naprawę przydatne rady ;))
    Ja jestem wzrokowcem dlatego kiedy się czegoś uczę, praktycznie zawsze przepisuję to na karteczki ;)) Czasami wystarczy tylko to, żebym zapamiętała :D
    piękne zdjęcia <3

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Ciekawe jak to wygląda w praktyce :D


    talliablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Gratuluję i obyś się utrzymała w pierwszej dziesiątce! ♥
    http://maajaxxx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Wiedzę, że mamy podobne metody ;) Bardzo ciekawy post, świetnie zilustrowwny pięknymi zdjęciami.
    Pozdrawiam,
    ndoto-fashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Bardzo dobre sposoby! :) Post przydatny dla każdego:) Lecz nie mam jakiegokolwiek problemu z nauką:) Pięknie u Ciebie jak zawsze ♥

    http://spelniaj-twoje-marzenia.blogspot.com/

    Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  22. Zdjęcia są rewelacyjne, mogę sie na nie patrzeć godzinami :D W ogóle bardzo podoba mi sie Twój blog i od kilku miesięcy czytam dokładnie wszystkie posty :) Co do tego, to bardzo przydatny. Niektóre juz znam i stosuje. Czasem też rysuje sobie różne rzeczy co tez bardzo ułatwia :).

    moja-pasja-agata.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Na pewno przydadzą mi się te porady bo już za tydzień znów do szkoły :<
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Bardzo pomocny post ;) może skorzystam po feriach ;)
    Trzymam kciuki za ciebie ;)
    Ilovefruiit.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Super post i z tym telefonem to racja, bo ja to zawsze mówię, że idę zrobić zadania, a później na facebooku siedzę:) Super, przydatny post.
    nessi-blog-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. bardzo dobre porady :)
    + zapraszam na konkurs do mnie ;)

    ReplyDelete
  27. na pewno skorzystam! przede mną ostatni tydzień ferii i mam nadzieję, że uda mi się zrealizować to co zaplanowałam :)
    zagłosowałam i trzymam mocno kciuki za Ciebie!

    paaula-paulaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. całkiem fajne porady!
    maniaa-mania.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. U mnie z historią niestety nie jest tak łatwo bo pani każe nam pisać wypracowanie z jednego tematu z działu :D Wszystkie porady bardzo fajne i na pewno przydatne :)

    happiness-29.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Znakomite i bardzo przydatne porady :)
    Obserwuje i zapraszam do mnie :)

    ReplyDelete
  31. Mamy te same zasady! :)
    http://www.wanttobewatched.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Świetne sposoby, mam podobne :)
    Obserwuje :)
    http://paulinanowakk.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Ja robię przede wszystkim notatki i fiszki do definicji i słówek :) gratuluję tak wysokiej pozycji w Blogu Roku, zasługujesz na nią ♥
    http://via-martyna.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Na pewno skorzystam z tych sposobów. Może w końcu cos mnie zachęci do tek nauki.
    paulaa-bloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Świetne pomysły na naukę, w tym tygodniu mam masę zadań i testów więc myślę, że mi się przyda :)

    MÓJ BLOG - KLIK :)

    ReplyDelete
  36. Uczę się w podobny sposób! Gratuluję, obyś utrzymała się w pierwszej dziesiątce! :)

    ReplyDelete
  37. Świetne porady! :) Szczególnie przyda mi się ta dotycząca jak uczyć się historii, bo zawsze mam z nią kłopot :D
    Ja przed lekturami zawsze wykonuję takie testy w internecie i bardzo mi to pomaga! :)

    Pozdrawiam i gratuluję tak wysokiej pozycji! ♥
    Only Mery ♥ KLIK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zajrzyj do mnie, zostałaś zaproszona do tagu :) -> Only Mery ♥ KLIK

      Delete
  38. gratulacje, oby się udało, głosowałam na cb

    dorooothy.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Bardzo przydatny post :3 Postaram się wypisywać sobie wszystkie rzeczy na oddzielnej kartce, żeby szybciej je zapamiętać! :) Świetne zdjęcia, takie kolorowe i jasne ♥ Pozdrawiam!

    ♥ JULIA BLOG – Najnowszy post z walentynkową sesją! KLIK ♥

    ReplyDelete
  40. Robię tak samo z nauka, ale rożnie to bywa z tym nauczaniem sie xD

    http://immortal-hell.blogspot.it/

    ReplyDelete
  41. Mam podobne sposoby ;)

    kajoooja.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Świetny post! Dzięki tobie zacznę czytać 3 razy haha :D
    onlydreams8.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. bardzo przydatne sposoby
    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Świetny post, ciekawe sposoby. Postaram się skorzystać z tego z historią, bo mam z nią największy problem.

    http://juki-blog.blogspot.com/p/desing.html

    ReplyDelete
  45. Mi też ciężko jest uczyć się bezpośrednio z podręcznika, dlatego najważniejsze informacje przepisuję na kartkę, to bardzo skuteczna metoda!
    Gratuluje wysokiej pozycji, mam nadzieję że Ci się uda :)

    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  46. Jak zwykle prześliczne zdjęcia, piszę to chyba już setny raz, ale cóż poradzić, że za każdym razem tak bardzo mi się podobają. :)
    Musisz mieć chyba same 6,5 i 4, skoro tak pilnie się uczysz, wszystko zaznaczasz i powtarzasz. ;)


    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Robię to samo :)
    No może jeszcze dodajmy to, że ja zawsze to co mam się nauczyć przepisuję na kartkę, nawet jeśli jest tego dużo.
    http://bilberry-girl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  48. przydatne rady :) Super blog :)
    Pozdrawiam, http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Kocham posty z poradami "Jak się nauczyć"! Każdy ma inne sposoby i inaczej do tego wszystkiego podchodzi. Chyba wykorzystam Twoje rady. Najgorzej idzie dla mnie wyłączenie telefonu.
    Kinga's Blog♥klik♥

    ReplyDelete
  50. Bardzo przydatny post :) Świetne rady :)

    Zapraszam do siebie :)

    http://justine-juustine.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Mam bardzo podobne sposoby jednak bardzo ciężko dostosować się do nich, w biegu codziennych zajęć
    Np w liceum bardzo ciężko jest wszystko pogodzić :/

    http://betweenfingers.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Naprawdę świetne pomysły, na pewno wypróbuje niektóre ale z większości rad sama korzystam :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    ReplyDelete
  53. Awww dzięki Twoim radom może w końcu uda mi się czegoś nauczyć! Dziękuję!
    Btw - jeśli masz ochotę to zajrzyj, może Tobie, albo komuś z Twoich czytelników się spodoba :3
    http://allegro.pl/wypalane-pudelko-diy-wilk-idealne-na-prezent-i5077781356.html
    http://allegro.pl/wypalana-deseczka-czaszka-kozla-pentagram-diy-i5077890670.html

    ReplyDelete
  54. świetny pomysł na post !
    na pewno skorzystam z twoich rad.
    http://fruti999.blogspot.com/

    ReplyDelete
  55. Świetne porady.
    Na pewno z nich skorzystam kiedy będzie chciała mieć lepsze oceny na koniec roku.
    Pozdrawiam.

    nataa-natkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. niby stosuję się do tych zasad a i tak mi nie wychodzi. :/
    Fajny post.

    Zapraszam do mnie. :*
    http://dianaashe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  57. Mam podobne sposoby, aczkolwiek zauważyłam nowe, które z pewnością wykorzystam ♥
    Śliczne zdjęcia *.*
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK♥

    ReplyDelete
  58. uważam że podstawą w nauce jest zorganizowanie,którego u mnie niestety chwilami brakuje..
    http://youkeepcalm.blogspot.com/

    ReplyDelete
  59. Bardzo fajny sposób na naukę! ;3 Mój jest bardzo podobny! :)))
    http://neversayneverbyjulia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  60. Najbardziej spodobał mi się sposób ten z dzieleniem materiału. Świetnie!
    zazustreet.blogspot.com

    ReplyDelete
  61. Ja tez rzadko robię te testy w internecie hah
    http://teenluxy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  62. Jejku jaki świetny blog !! OBSERWUJĘ !!!

    ZAPRASZAM DO MNIE - kamilakate.blogspot.com

    <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    ReplyDelete
  63. Ja właściwie zawsze używam twoich sposobów :)
    Gratuluję 4 miejsca! <3
    Jully-Blog [KLIKNIJ]

    ReplyDelete
  64. Świetny i pomocny post, na pewno skorzystam z twoich sposobow! :)

    Nowy post, zapraszam(klik). Poklikasz? c:
    Zapraszam na ten postc:

    ReplyDelete
  65. Gratulacje, jesteś w pierwszej dziesiątce! :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  66. Świetne rady dotyczące organizacji podczas uczenia się :) Będę wpadać coraz częściej,a tymczasem zapraszam na mojego bloga :)
    www.nikolasalachablog.blogspot.com

    ReplyDelete
  67. Ciekawe porady!\
    Bardzo fajny blog ;D
    Zapraszam do mnie - sytuacjabez.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. Moim zdaniem Twój blog ogromnie zasługuje na wygraną. Zagłosuję na pewno. Nie dość, że pięknie piszesz, to jeszcze masz pięknego bloga z przejrzystym wyglądem i świetne zdjęcia. Życzę Ci wygranej! :>

    http://p-ann.blogspot.com/

    ReplyDelete
  69. Ja staram się wszystko rozplanować, aby nie pozostać ze wszystkim na ostatnią chwilę.
    Mój blog - kliknij

    ReplyDelete
  70. Mam podobne sposoby co do nauki!
    Świetny post - Zapewne wiele osób z niego skorzysta ;)

    Nasz blog - ZAPRASZAMY!

    ReplyDelete
  71. Te testy w internecie to dobry pomysł, być może wypróbuję :D
    http://julie-juliees.blogspot.com/

    ReplyDelete
  72. Sama stosuję się do powyższych rad i znacznie ułatwiają mi one proces nauki :)

    Zapraszam, jeśli masz wolną chwilkę: ___BLOG___

    ReplyDelete
  73. To jest naprawdę przydatne! Bardzo lubię wpisy tego typu!
    Obserwuję i zapraszam do mnie!
    DearDiaryNatalie.blogspot.com

    ReplyDelete
  74. Super sposoby. Stosuję niektóre ;)

    ReplyDelete
  75. Bardzo przydatne rady, też z kilku korzystam i uważam je za pomocne w nauce :)
    Gratuluję ilości głosów i czołówki :D
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  76. Świetne porady! Szczególnie przydadzą się tym, którzy mają trudności z nauką, ale nie tylko. Bardzo podobają mi się też zdjęcia. Zastanawiam się czy masz tak jasno w pokoju, że zdjęcia masz tak jasne i bez żadnych szumów? U mnie w pokoju z tym ciężko. :(

    mój blog :)

    ReplyDelete
  77. fajnie podsumowałaś to w punktach :) ja tak własnie na ogół robie
    minimalist-only.blogspot.com

    ReplyDelete
  78. Świetne porady! Skorzystam ;) Na pewno zaczne podkreślać najważniejsze rzeczy w książce. Zdjęcia tak cudownie ci wyszły, zresztą jak zawsze ♥ ;)

    http://fashion-natka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  79. Ciekawe porady, ktore z pewnością wykorzystam w najbliższym czasie. Jestem tu po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni. Będę wpadała częściej :)
    adelajda31.blogspot.com

    ReplyDelete
  80. Testy internetowe to super sprawa na sprawdzenie swojej wiedzy.Świetne rady ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    ReplyDelete
  81. Świetne rady.Na pewno skorzystam,szczególnie z tego,żeby przeczytać tekst 3 razy ;)
    usuallyandhappy.blogspot.com

    ReplyDelete
  82. super post, fajnie to przedstawiłaś :)

    zapraszam na: fedricci17.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  83. świetne pomysły :D
    jejku zakochałam się w twoich zdjęciach *.*

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  84. Mam bardzo podobny sposób na naukę, chociaż ja nie zaznaczam najważniejszych informacji w podręczniku :D

    niezapomniszomnie.blogspot.com

    ReplyDelete
  85. Wyłączenie się od komputera i w ogóle internetu bardzo pomaga i mobilizuje. :D

    soylena.blogspot.com

    ReplyDelete
  86. Super porady! Śliczne zdjęcia Ci wyszły! :)
    Ja mam problem z odłożeniem telefonu :/
    Zapraszam do mnie :) KLIK

    ReplyDelete
  87. Super post, na pewno mi się przyda ;D
    http://asia-asiaablog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  88. Oo świetny post! Przyda się wielu osobom, w tym mi :)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  89. Super post i swietne rady! :)

    http://choco-milk-blog.blogspot.nl

    ReplyDelete
  90. Świetne rady :D
    Ja to się w ogóle, wcale nie uczę, trzeba coś z tym zrobić ;_;
    Oj tam, i tak mam ferie (jutro ostatni dzień szkoły)

    zapraszam ♥
    www.kariandkari.blogspot.com

    ReplyDelete
  91. bardzo fajne rady
    http://fashionstreetinspiration.blogspot.com/

    ReplyDelete
  92. Fajne rady.
    http://parkspati.blogspot.com/

    ReplyDelete
  93. Bardzo przydatne rady! :3 Na pewno z nich skorzystam! :)) Widzę, że zmieniłaś wygląd bloga, jest cudowny! <3
    http://neversayneverbyjulia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  94. bardzo ciekawy blog, widać, że posty piszesz solidnie nie byle było. :) świetnie.. pytanie mam jedno, czym robisz zdjęcia? :) Zapraszam do siebie. :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    ReplyDelete
  95. na pewno skorzystam z tych rad! ♥

    http://maglula.blogspot.com/

    ReplyDelete
  96. Fajny post , bardzo przydatny :D Fajnie że sie dostalaś :D Ja chce żeby na gale pojechała ty ,Sara i Oliwka :D

    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  97. Hej! Nominowałam Cię do TMI TAG. Po więcej informacji zajrzyj do mnie.
    Pozdrawiam cieplutko :*
    zazustreet.blogspot.com

    ReplyDelete
  98. Bardzo dobre pomysły i z tym wyłączaniem telefonu! Moja koleżanka jak się uczy chwilowo w ogóle zawiesza Facebooka :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete
  99. Twoje pomysły na naukę na pewno mi się przydadzą :)


    Zapraszam http://sonleszaharr.blogspot.com/ jeśli ci się spodoba to zaobserwuj :)

    ReplyDelete
  100. Twój post mi bardzo pomógł. Ja napisałam na moim blogu, że mam z tym problem. Jak byś mogła mi tam odpowiedzieć w kom albo na pw. bo mam troszkę inny problem z nauką, a widzę, że masz świetne sposoby.
    Pozdrawiam i zapraszam
    studiaedynburgh.blogspot.com

    ReplyDelete
  101. bardzo pomocny post, świetne zdjęcia :)

    http://suburbangirlblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  102. Hej,

    fajnie to wszystko podzieliłaś i opisałaś. Gratulacje i powodzenia!

    Michal
    http://slavis.net/

    ReplyDelete

♡ Dziękuję za każdy motywujące słowo, naprawdę daje to ogromnego kopa do dalszego działania!
♡ Na ile tylko jestem wstanie, staram się odwiedzić blogi, które podajecie w komentarzach :D

WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA