06 September 2015

JULA W KUCHNI#6 - CIASTO, KTÓRE MIAŁO BYĆ TARTĄ

 No cześć cześć! Przyszłam trochę 'smaka' narobić w przerwie od tej naszej szkoły! Wprawdzie jutro z powrotem musimy zawitać w murach placówki, z uśmiechem czy bez, ale jak trzeba to trzeba. 
Nie było mnie tu od czasów ostatniego back to school'a, ale to nie oznacza, że nic do tej pory się nie działo. Bo działo się i to sporo. Nowa szkoła, nowi ludzie, nowi nauczyciele... mówię wam wszystko nowe, pogubić się można. Biorąc pod uwagę rozmiary mojego liceum to tak dosłownie. :o Czuję, że po pedałowaniu w górę i znów w dół po tych starych schodach niedługo moje cenne kilogramy zaczną mi uciekać! A tego moi drodzy nie chcemy... kolejne nawiązanie do tego ciasta co na zdjęciach widzicie (muszę więcej żarła robić i wcinać - jak macie fajne przepisy to wysyłać haha). 
Poza tym trochę oswoiłam się już z licealnymi wymaganiami, przemyślałam parę spraw... Przez całe wakacje miałam dość czasu, żeby wybrać przedmioty, na których w tym roku będę się skupiać (biologię, chemię i angielski). Nie powiem, trudno jest nagle zmienić tok myślenia o 180 stopni, ale w sumie po co mi 5 z wosu, czy woku, jeśli nie przyłożę się do rozszerzeń? Żaden. Chyba tylko po to, żeby ta ocena była, o tak, bo ładnie wygląda. 
Teraz zostaje mi tylko to wszystko wprowadzić w życie, łatwo nie będzie, szczególnie przez pierwszy semestr, ale spokojnie - da radę. W razie czego będziecie wiedzieć cóż takiego mnie pochłonęło haha! :D
 A wracając do mojego super pysznego ciacha (inwencji własnej) - tak jak w tytule, to miała być tarta. Wybitnie się z ciastem kruchym nie lubię (najwidoczniej) , bo o ile pyszne i pachnące wychodzi, o tyle zawsze mi spływa z foremki. W taki sposób, że z tarty robi mi się jedynie kruchy spód. Coś czuję, że będę musiała wybrać się z wizytą do babci, ktoś musi to 'tatałajstwo' kultury nauczyć... ;-;
 SPÓD: Do miski wsypujemy mąkę, cukier, sól, potem dodajemy zimne masło i siekamy nożem na drobne kawałki. Dodajemy jajko i ugniatamy ręką na jednolitą masę. Ważne jest, aby ręka miała jak najkrótszy kontakt z ciastem, tak aby ciasto nie zdążyło się ocieplić. Ciasto ugniatamy w kulkę i zawinięte w folię wstawiamy do lodówki na 30min.
Po wyjęciu z lodówki, ciasto rozwałkowujemy i układamy w foremce do tarty. Na koniec nakłuwamy ciasto widelcem (wtedy nie podniesie się podczas pieczenia). Pieczemy w temperaturze 180°C przez około 25-35 minut aż do lekkiego zrumienienia. Zanim wyłożymy coś na ten spód musimy poczekać aż zupełnie wystygnie. :)
KREM: Do miski wlewamy śmietankę 30-stkę i ubijamy, po chwili dodajemy serek mascarpone. Kiedy wszystko ładnie się połączy wsypujemy 1-2 łyżki cukru pudru. 
W międzyczasie roztapiamy pół tabliczki białej czekolady i wlewamy ją do kremu. Na koniec wkładamy do miski zawartość jednego serka areo, po czym wszystko dokładnie miksujemy i wykładamy na przestygnięty spód tarty. Całość zostawiamy w lodówce na ok. 1-2h.


Dekorujemy nasze ciasto jakimiś owocami, ja wybrałam borówki amerykańskie. Można je  również oprószyć białą czekoladą. :D
Jak tam pierwszy tydzień szkoły?
No i oczywiście mam pytanko, czy znacie jakieś fajne przepisy na ciasto? Szukam właśnie kolejnego przysmaku haha :D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

90 comments:

  1. Bardzo smakowicie to wygląda! Mniam.
    Zapraszam na nowy post, a w nim podsumowanie mojego wyjazdu ♥
    Pozdrawiam serdecznie! bitherphobia.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Wygląda przepysznie<3
    http://naughtyangel98.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Piękne zdjęcia i przesmacznie wyglądające ciasto :) Muszę Ci powiedzieć, że jestem pod wrażeniem nowego nagłówka, wyszedł naprawdę świetnie!

    POLINSKA.BLOGSPOT.COM (KLIKNIJ TUTAJ)

    ReplyDelete
  4. Mmm pysznosci

    _______________
    Perfect look
    blog.justynapolska.com

    ReplyDelete
  5. Jak ja uwielbiam tarty! A jeśli szukasz przepisów na słodkości, to ja właśnie bloga o takiej tematyce posiadam (chociaż akurat ostatni przepis jest na danie :D). Zapraszam, więc: prostozpiekarnika.blogspot.com
    Właśnie zobaczyłam nowy nagłówek u Ciebie i bardzo, bardzo mi się podoba <3

    ReplyDelete
  6. Ja też coś czuję, że stracę trochę kilogramów przez bieganie po schodach i z budynku do budynku :D
    pysznie to wygląda!
    mój blog, hooneyyy

    ReplyDelete
  7. Kocham borówki! A zdjęcia sa przecudne, widac ze wkładasz w nie wiele pracy.
    Co do ciasta, to może brownie? Robi sie je bardzo prosto (skoro taka sierota jak ja potrafi je zrobić, hahahaha)
    Jest przepyszne, musisz spróbować :)
    Pozdrawiam,
    Nowy post-klik!

    ReplyDelete
  8. MNIAM ! ;)
    Ja ostatnio robie tiramissu nałogowo ;)
    Zapraszam do mnie na bloga.
    http://feather92.blogspot.com/
    Trwa właśnie głosowanie mam szanse zdobyć blog forum Gdańsk czytelników jeden głos a możesz pomóc!
    http://www.trojmiasto.pl/blogforumgdansk/?id_blog=332

    ReplyDelete
  9. Jejku, przepięknie to wygląda ♥ Chętnie bym sobie takie ciasto zjadła :D.
    Ten nowy wygląd bloga straasznie mi się podoba, super!

    Zapraszam do mnie :)
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  10. Łał! Przede wszystkim cudowny nowy wygląd bloga! A nowy post jest cudowny! Nie mogę się napatrzeć na zdjęcia, są rewelacyjne. Będę musiała wypróbować - kocham borówki! :)

    Julia's Secret KLIK!

    ReplyDelete
  11. Pychota <3

    http://im-dollka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. "Tarta" wygląda bardzo smakowicie! Może w przyszłe lato upichcę coś takiego :)

    luviia.blogspot.com - KLIK!

    ReplyDelete
  13. Wow! Wygląda niesamowicie! O.O
    Daj kawałek... ;; <3

    Mój blog- ultradefenceless

    ReplyDelete
  14. Mniam! Uwielbiam borówki, w ostatnim czasie jadłach ich na prawdę dużo. Ciasto wygląda smakowicie. Piękne zdjęcia :)
    olaablogg.blogspot.com -KLIK

    ReplyDelete
  15. Jeju, jak smakowicie wygląda! Musze spróbować!!!
    Czy mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście: Mój Blog - klik! Byłabym bardzo wdzięczna! :)

    ReplyDelete
  16. Wygląda pysznie! Kocham borówki. Mój tydzień w plastyku był wspaniały. :)

    3 ootd'sy w MIĘTOWYM ZESZYCIE klik

    ReplyDelete
  17. Kurcze, aż bym zrobiła sobie takie ciasto, smakowicie wygląda! Ale nie wiem czy to dla mnie, jak na razie jestem źle zorganizowana i pewnie nie znalazłabym czasu na pichcenie. Za to ja uwielbiam wszelkiego rodzaju kruszonki i serniki, miłość od dzieciństwa. Także to właśnie je polecam!
    Cieszę się, że w miarę już się oswoiłaś z nową szkołą i znajomymi - mnie to czeka za rok - mam nadzieję, że jest dobrze. Bo w końcu to jest duży przeskok. Oby było już tylko lepiej!
    Za to u mnie już straszą od początku egzaminami gimnazjalnymi, dodają dodatkowych *obowiązkowych* lekcji, więc siedzę w szkole od 8 i z biegiem czasu będę do 16 pewnie. Jedyne co mi się zmieniło, to nauczycielka od angielskiego. I w sumie dobrze, bo poprzednia była naprawdę super, miła i nie pytała, ale tak naprawdę mało się przy niej nauczyłam. A teraz, kiedy będziemy mieć bardziej wymagającą *co pewnie teraz mi się nie spodoba, ale wiem, że to mi wyjdzie na dobre* to może coś wyniosę z tych lekcji. Trzeba myśleć pozytywnie.
    I teraz pewnie wyjdę na zrzędę, ale małym powodem dla którego się cieszę, że to już 3 klasa, to to, że to ostatni rok z obecną klasą. Nie są źli, większa połowa klasy jest naprawdę w porządku i ich lubię, ale ta 1/3 to...szkoda słów. No nic, oby rok minął szybko i mi, i tobie!:)

    zapraszam *klik*

    ReplyDelete
  18. Cudowny przepis! Zrobiłaś mi strasznego smaka ♥
    Nowy design! (śliczny)
    Niestety nie mam dla ciebie pomysłów i przepisów na ciasta, bo beznadziejnie gotuję, hahahha XD
    Świetny post i zdjęcia.
    Powodzenia w liceum :D
    Obserwuję i pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  19. Apetyczne, uwielbiam borówki :) Śliczny design *o* Najj jaki kiedykolwiek miałaś <3
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  20. Zrobiłam takie ciasto według twojego przepisu, było przepyszne! :)

    juliabloger.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Śliczne zdjęcia! Aż chcę zjeść tą tartę!

    ♥ Pozdrawiam ♥
    All Pastel World --> zapraszam <--

    ReplyDelete
  22. wygląda przepysznie :)

    http://missstyle21.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Jeju, wygląda pysznie<3
    http://agataweranika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Pyszności :)) Te zdjęcia są świetne! PS. Cudowny nagłówek :))
    gaaba-gabaa.blogspot.com---KLIK

    ReplyDelete
  25. Mniamm! Wygląda bardzo apetycznie! <3
    Cudowny jest ten nowy wygląd bloga!

    Pozdrawiam cieplutko :*
    ♥by-sylwia.blogspot.com♥

    ReplyDelete
  26. Uwielbiam tarty, więc ten przepis na pewno trafi do mojego przepiśnika :) Mogę polecić Ci ciasto ze szpinakiem 💜 jest naprawdę pyszne
    Pozdrawiam
    straaawberry-cake.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Wyglada rewelacyjnie smakowito <3
    Pozdrawiam http://nataliaxxxsmile.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Przepięknie to wygląda, ale kiedy ja wychodze z kuchni to wszyscz cieszą się, że przeżyli moje pieczenie czy gotowanie :D
    Pozdrawiam ♥

    http://ilyfuhull.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  29. Ale pyszności! Na pewno skorzystam z przepisu :)

    ReplyDelete
  30. Ja również poszłam w tym roku do liceum i w sumie próbuje się do niego przyzwyczaić :)

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Pyszota! :) Czyli nie tylko mi nie wychodzi tarta? Haha :)

    swiat-uczennicy.blogspot.comTo mój blog! :)

    ReplyDelete
  32. Nowy design jest świetny i ten nagłówek taki oryginalny! *-*
    A na post nie mogę się napatrzec <3

    ReplyDelete
  33. Idealnie trafiłaś w mój gust, jagody i kruche ciasto- niebo dla podniebienia :D

    ReplyDelete
  34. Ale piękny wygląd! I zdjęcia w poście takie prześliczne! Cały czas się rozwijasz, jestem pod wielkim wrażeniem!
    Ciasto wygląda przepysznie. Ja sama zamierzam zrobić kiedy ciasto marchewkowe ( w końcu skoro jestem taką fanką zdrowego odżywiania, to trzeba też robić zdrowsze ciasta :D ), a tak to mogę polecić Ci jeszcze tiramisu, szarlotkę, biszkopt. To tak typowo. A chociaż troszkę nietypowo to może jakieś ciasto smakiem typu snickers, rafaello? A jak zrobisz, to koniecznie pokazuj!
    A co do szkoły to ja powoli się przyzwyczajam, mam nadzieję, że wszystko pukłada się jak najlepiej :) Ah, ja bardzo lubię mieć dobre oceny i przyzwyczaiłam się do tego, dlatego nie wiem jak ja sobie to poukładam. Zobaczę na ile dam radę i też chcę przyłożyć się do ważniejszych przedmiotów. Jednak jakoś dziwnie mi z myślą żeby mieć 3 z przedmiotów zamiast 5. Ale mówię - zobaczę :D
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  35. przepis spróbuje wyprówać tylko z innymi owocami

    http://dorota-kotlarz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Uwielbiam tarty, ale mi smaka narobiłaś ;p
    Prześliczny desing!

    Zapraszam do siebie :)

    ReplyDelete
  37. Obłędnie wygląda to ciasto :D Uwielbiam ciasta z borówkami, więc mam nadzieję, że uda mi się skorzystać z przepisu ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    zapraszam do siebie: cakewithstrawberry.blogspot.com!

    ReplyDelete
  38. Genialny pomysł na logo, bardzo oryginalny.
    Ale mi narobiłaś smaka tym ciastem :D

    Zapraszam: Mój blog

    ReplyDelete
  39. Jeju to wygląda tak idealnie! Kocham tarty! <3
    Chyba się skusze ;>
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Ooo muszę spróbować zrobić kiedyś coś takiego *-*
    http://different0words.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. tarta tez jest przepyszna z malinami i truskawkami! powodzenia w liceum, mam takie same rozszerzenia! :)
    easymerry (klik)

    ReplyDelete
  42. Ale mi zrobilas ochotę 😁

    http://22-ffashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Uwielbiam tarty, ale ciasto też mi niezbyt dobrze wychodzi haha :) jeśli chodzi o przepisy to zobacz sobie blog Cukrowej Wróżki, ma świetne przepisy na różnego rodzaju słodkości, uwielbiam ją :D
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  44. Sama przerabiasz wygląd bloga? Jest genialny!! A co do ciasta, piękne zdjęcia i wszystko mega. Zapraszam http://lidmonka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Oh, wygląda pysznie!

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. Kocham takie ciasta z owocami! To wygląda naprawdę smakowicie... :D
    Mój tydzień w szkole minął tak...dziwnie, że właściwie nie wiem co się dzieje! Czy tylko u mnie zakazano przynosić zwolnień z wf z powodu drobnych przeziębień? :|

    milkyalpaka.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Ogólnie nie przepadam ani za ciastami, ani za ich robieniem, ale to wygląda całkiem dobrze, bo nie jest napakowane nie wiadomo czym i nie ma grubości 15 centymetrów. Jak dla mnie świetnie.
    Truth of Thunder | Heaven in Black

    ReplyDelete
  48. Ale narobiłaś mi smaka ;)
    Na pewno kiedyś spróbuję takie ciasto upiec, bo wygląda ślicznie! :)
    Zapraszam do mnie: bondel-natalia.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Narobiłaś mi smaka na takie ciasto :D
    Julka no! A ja miałam sie zdrowo odżywiać haha
    Ja znam przepis na ciasto kokosowe które jest pyszne albo na Bounty w formie ciasta.Pyszne ♥

    Nowy post! Official Patty :)

    ReplyDelete
  50. Jeju jak mi narobiłaś smaka na to ciasto! Chyba je będę musiała zrobić. Prześliczne zdjęcia! możnawiedzieć gdzie je przerabiasz?
    Pozdrawiam.

    Zapraszam na nowy post: http://hellomyflower.blogspot.com/
    Będę wdzięczna za obserwacje i komentarze :)

    ReplyDelete
  51. Jaki świetny przepis!
    Koniecznie muszę wypróbować ;D. W ogóle po prostu przepiękne zdjęcia <3 takie kolorowee ;).

    Mój blog

    ReplyDelete
  52. Smakowicie wygląda! Muszę wypróbować, tylko najpierw muszę kupić taką foremkę. :D

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  53. Mniam, wygląda smakowicie ♥

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  54. wygląda to super bardzo fajny przepis
    http://oliwialiv.blogspot.com/

    ReplyDelete
  55. Wygląda pysznie koniecznie muszę wypróbować przzepis :)
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    ReplyDelete
  56. Wygląda bosko, co z tego że tartą nie jest. :)
    Świetne zdjęcia. ;)

    ________
    my-life-my-troubles.blogspot.com
    wszedzieksiazki.blogspot.com

    ReplyDelete
  57. Mi pierwszy tydzień szkoły również minął bardzo dobrze, a ciasto wygląda przepysznie!
    Mój blog- KLIK

    ReplyDelete
  58. Wygląda przepysznie chyba sama się skusze i takie upieke narobilas mi smaka
    fashionstreetinspiration.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. Przepysznie wygląda muszę koniecznie wypróbować ten przepis :)
    Jaki śliczny wygląd bloga *.*

    http://zuzu781.blogspot.com/

    ReplyDelete
  60. Ten design jest cudowny, genialny, świetny, najlepszy, śliczny, przepiękny... jeju no, sama robiłaś czy z czyjąś pomocą? Ja kocham jagody/borówki więc to ciasto jest moje. Dziękuję, do widzenia i smacznego :D
    http://oleczka33.blogspot.com/

    ReplyDelete
  61. Cudownie wygląda ciasto, jak i design! :D
    Buziaki! ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  62. Ale pyszności <3

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  63. Oj tam, oj tam wygląda pysznie. Ja robiłam dziś babeczki ,,Kopce kreta''.
    http://modoemi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  64. Ja tez teraz tez poszłam do liceum i tez teoche jestem zagubiona ;D
    Świetny pomysł z ciastem, mi tez zazwyczaj nic nie wychodzi ;D
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    ReplyDelete
  65. Z chęcią spróbuję kiedyś taki zrobić :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  66. Ale narobiłaś mi ochoty,uwielbiam borówki

    Pozdrawiam :)
    Crazy and Monia(klik)

    ReplyDelete
  67. Jak to pysznie wygląda *.*

    http://natuuuu-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  68. Wygląda smakowicie,na pewno kiedyś przygotuję ;)
    Zdjęcia bardzo ładne jakościowo i kolorystycznie.

    MY BLOG -->CLICK<--

    ReplyDelete
  69. Świetny i bardzo łatwy przepis. Ciasto wygląda przepięknie. :)
    Cudowny design, bardzo pomysłowy... zakochałam się w nagłówku *.*
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  70. Wciąż zachwycają mnie Twoje zdjęcia oraz ich estetyka :)
    Co do ciasta- wygląda naprawdę pysznie i powiem Ci, że wyszło na pewno lepiej niż tarta! ;)

    blog-by-ola.blogspot.com

    ReplyDelete
  71. hahah, uwielbiam twój sposób pisania ♥ a to ciasto musi być przepyszne ;)

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  72. To ciasto wygląda tak pysznie! *-*
    A ta dekoracja jest bardzo ładna.
    Todayistheend.blogspot.com

    ReplyDelete
  73. Mega, mega, mega, mega (i tak w nieskończoność) podoba mi się ten nagłówek! Ja nie wiem jak ty to robisz :D
    Ciasto wygląda przepysznie, narobiłaś mi ochoty :*
    Zdjęcia są cudowne, tak jak wszystkie, uwielbiam je przeglądać! ♥

    Zapraszam na mojego bloga- kliknij✿

    ReplyDelete
  74. Wyglada swietnie tak samo jak nowy wyglad, jest niesamowity Julia *o*
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete
  75. Mój boże,nie dosc,że moje ulubione owoce to jeszcze biała czekolada!same pyszności!
    Mój blog-KLIK!

    ReplyDelete
  76. O mniam, pysznie wygląda! :3
    NOWY POST! POKLIKASZ? Kliknij tutaj

    ReplyDelete
  77. Uwielbiam borówki amerykańskie *-* W połączeniu z kruszonką to już w ogóle ♥♥

    Zapraszam na konkurs fotograficzny! ♥
    http://dancing-with-dreams.blogspot.com/2015/08/ulubiency-wakacji-konkurs.html

    ReplyDelete
  78. Wygląda smakowicie, lecz po dwóch miesiącach zrywania borówki mam jej serdecznie dosyć. Post bardzo ciekawie przygotowany, doceniam wkład w stronę graficzną i do tego bardzo pomysłowy nagłówek bloga - świetnie wygląda ;)
    Pozdrawiam, Laru!

    ReplyDelete
  79. Ciasto wygląda przepysznie! +jak zwykle, zdjęcia najlepsze na świecie!
    Mój Blog hdshua.blogspot.com - klik!

    ReplyDelete
  80. Nie martw się, że ciasto ci jeszcze nie wyszło tak jak trzeba. I tak wygląda przepysznie! :D Aż się głodna zrobiłam od samego patrzenia. Ale to nie mi są potrzebne dodatkowe kilogramy, tylko tobie! :D
    Przepyszne zdjęcia! (nie mogę ich określić inaczej, haha)
    Jeśli Cię zainteresuje, u mnie na blogu mam propozycję na brownie z Oreo! :D
    http://justsayhei.blogspot.com/2015/02/ciy-oreo-brownie.html

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  81. Piękne zdjęcia, a ciasto wygląda przepysznie :) Pierwszy tydzień szkoły? (Teraz już drugi) Całkiem okey, już cztery kartkówki za mną :/

    julia-karwowska.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  82. Wygląda przepysznie, zjadłabym :<
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  83. Super wygląd bloga *,* <3 zapraszam na posta :* Mój Blog - klik!

    ReplyDelete

♡ Dziękuję za każdy motywujące słowo, naprawdę daje to ogromnego kopa do dalszego działania!
♡ Na ile tylko jestem wstanie, staram się odwiedzić blogi, które podajecie w komentarzach :D

WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA