06 August 2016

JULA W KUCHNI - TARTA Z BORÓWKAMI I BIAŁĄ CZEKOLADĄ


Moi kochani, możemy zanotować już trzecie podejście do tarty (na blogu na razie drugie, tutaj znajdziecie moją pierwszą "tartę"). Robię jakieś techniczne pomyłki i chyba nie polubiłam się kruchym ciastem... jeszcze długa droga w naszej znajomości coś czuję. Za bardzo kombinuję z różnymi przepisami na spód. Następnym razem będę się trzymać tego, który zaraz Wam podam. Wczoraj akurat z niego nie skorzystałam i to był błąd :(

SPÓD: Do miski wsypujemy mąkę, cukier, sól, potem dodajemy zimne masło i siekamy nożem na drobne kawałki. Dodajemy jajko i ugniatamy ręką na jednolitą masę. Ważne jest, aby ręka miała jak najkrótszy kontakt z ciastem, tak aby ciasto nie zdążyło się ocieplić. Ciasto ugniatamy w kulkę i zawinięte w folię wstawiamy do lodówki na 30min.Foremkę do tarty smarujemy masłem i lekko obsypujemy bułką tartą. Po wyjęciu z lodówki, ciasto rozwałkowujemy i układamy w foremce. Na koniec nakłuwamy ciasto widelcem (wtedy nie podniesie się podczas pieczenia). Pieczemy w temperaturze 180°C przez około 25-35 minut aż do lekkiego zrumienienia. Zanim wyłożymy krem na spód musimy poczekać aż zupełnie wystygnie. :)

KREM: Wlewamy śmietankę 30-stkę do naczynia i ubijamy, po chwili dodajemy serek mascarpone. Kiedy wszystko ładnie się połączy wsypujemy 1-2 łyżki cukru pudru, ubijamy jeszcze przez chwilę, żeby cukier zdążył się rozpuścić. W międzyczasie roztapiamy pół tabliczki białej czekolady w kąpieli wodnej i wlewamy ją do kremu. Mieszamy łyżką aż do połączenia się składników i otrzymania gładkiego kremu. Opcjonalnie możemy oddzielić małą część kremu i wymieszać z roztartymi jagodami/odrobiną soku z jagód dla smaku.

Na koniec, po ostygnięciu spodu nakładamy krem i dekorujemy tartę borówkami.
Aj mam jeszcze do Was pytanie, jest może coś konkretnego co chcielibyście zobaczyć na blogu? Prościej będzie mi wtedy ogarnąć te wszystkie posty :D

54 comments:

  1. Jej! Wygląda przepysznie! Uwielbiam borówki i pewnie jutro sobie taką sprawię! :)
    Pozdrawiam http://hdshua.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ciekawy przepis! <3
    Uwielbiam tarty z borówkami, a Twój przepis na pewno wykorzystam tylko może z jagodami, bo w tym roku udało mi się sporo ich zebrać.
    Mój blog - klik!

    ReplyDelete
  3. Pysznie wygląda!; )

    aanna-aanna.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Od dawno ciągnęło mnie, aby zrobić tartę, a teraz mam przepis , więc na pewno zrobię :* Śliczne zdjęcia!
    Zuzia For Style - KLIK

    ReplyDelete
  5. Świetny przepis i piękne zdjęcia! Z chęcia kiedyś z niego skorzystam i zobaczyłabym więcej takich postów! :)

    Zapraszam:
    http://modaidekoracje.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Uwielbiam borówki.Przepis nie wydaje się skomplikowany.
    Więcej dodawaj takich postów

    POZDRAWIAM:)
    MUCHA

    ReplyDelete
  7. Hmm, wygląda bardzo smakowicie, być może wykonam dla swojej rodzinki. :)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. jejku, wygląda przepysznie, a borówki uwielbiam, więc to tarta idealna! :)

    pozdrowienia!

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    Youtube-klik!

    ReplyDelete
  9. Tarta wygląda pysznie, nie umiem takiej zrobić :)
    meegstyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Wygląda super, może kiedyś spróbuję zrobić!

    nasty-rose.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Musi być baaardzo smaczna :3!
    Ja z chęcią zobaczyłabym na Twoim blogu stylizacje, jakieś zdjęcia zrobione przez Ciebie no i może coś z serii back to school :)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. na pewno zrobię!
    wygląda przepysznie, idealna na gorące dni :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Kocham wszelkiego rodzaju tarty. Dlatego wypróbuję przepis.

    ALL PASTEL WORLD ♦ written by Natally

    ReplyDelete
  14. wyglada pysznie <3

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Cudowne zdjęcia, na pewno wypróbuję przepis! :)

    http://nicolenicky01.blogspot.com/2016/07/cooperation.html

    ReplyDelete
  16. Ale narobiłaś mi ochoty na takie ciacho, haha! :D Zdjęcia są świetne, mają swój klimat!
    Przepis postaram się wykorzystać w najbliższym czasie!
    Karolina
    Mój blog: http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Super klimatyczne zdjęcia.
    http://modoemi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Kocham twoje zdjęcia! Aż mam ochotę to zjeść od razu!

    ReplyDelete
  19. Wygląda smakowicie. Szczerze powiedziawszy nigdy nie robiłam tarty :D To chyba dobra okazja by to zmienić :).
    Mój blog

    ReplyDelete
  20. Nie miałam pojęcia, że zrobienie tarty jest takie "proste"!!
    W każdym razie, myślałam, że to nieco trudniejsza sztuka :D
    Już wcześniej przymierzałam się do zrobienia, ale z jakiegoś powodu zrezygnowałam.
    A zwłaszcza podoba mi się połączenie mojej ulubionej czekolady i borówek!
    No i te świetne zdjęcia! :)
    Pozdrawiam i zapraszam ;*

    Ronnie-soczek.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Zjadam to zdjęcie....Kocham tartę, kocham białą czekoladę i borówki....Normalnie zaraz idę do sklepu a potem zabieram się za robienie!
    Pyyyyszności! <3
    Zdjęcia bardzo ładne.

    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. jak apetycznie to wygląda :) mniam
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. I tak wygląda pysznie! :D Super zdjęcia!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  24. Na pewno zrobię, bo wygląda przepysznie :)

    blog-klik

    ReplyDelete
  25. Widząc te zdjęcia i czytając przepis, zrobiłam się taka głodna, że aż idę zjeść tort XD
    Pozdrawiam
    http://kaktusik-miedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Kocham borówki, więc tarta wygląda na jeszcze pyszniejszą :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Wygląda genialnie! ^^

    ReplyDelete
  28. Bardzo często robię taką tartę z serkiem mascarpone, białą czekoladą i owocami. :) Jest to mój wakacyjny niezbędnik od wielu lat!

    ReplyDelete
  29. Wygląda przepysznie! Świetny przepis :)

    londonkidx.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  30. Ojejku, ale przepysznie wygląda. Szkoda tylko, że w tym roku nie urosły mi borówki w ogródku :(
    Lubię właśnie takie posty z przepisami, więc możesz dodawać ich więcej ♡
    Pozdrawiam!
    Mój blog-klik ♡

    ReplyDelete
  31. Jeju tarta wygląda pysznie, będę musiała kiedyś spróbować zrobić! Chętnie zobaczę jakieś posty z kategorii 'back to school' :)
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  32. wygląda bardzo apetycznie!super post
    miłego dnia

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG http://www.zoozelooveblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Pycha! Zdjęcia jeszcze bardziej utwierdzają mnie o tym w przekonaniu haha - są takie klimatyczne! Ja wypróbuję na 100 procent z inną mąką i mam nadzieję, że tak czy siak mi się uda :D
    Zapraszam na relację ze Swiatowych Dni Młodzieży:
    http://karka-skoczek.blogspot.com/2016/08/swiatowe-dni-modziezywyd.html

    ReplyDelete
  34. Tarta wygląda przepysznie, nie myślałam, że będzie aż taka łatwa do zrobienia! Musze spróbować ją zrobić ;) Świetne zdjęcia! mmartnw blog

    ReplyDelete
  35. Jak to pysznie wygląda az nabrałam ochoty zjesc :)

    natuuuu-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Tartę robiłam tylko na słono, ale jakoże nie posiadam specjalniej foremki musiałam męczyć się z tortownicą :D.
    Muszę kupić foremkę i wypróbować twój przepis, bo w moim ogródku borówki już niestety, kończą się.


    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie:slowandminimal.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. O raaany, wygląda przepysznie! Być może pozwolę sobie skosztować na mojego cheata :')


    byfitaleks KLIK!

    ReplyDelete
  38. Kiedyś robiłam taką tartę. :) Pychota!

    mój blog :)

    ReplyDelete
  39. Przyjemnie się czyta twojego bloga. Bardzo ładny wygląd oraz zdjęcia. Zostanę na dłużej :)
    Pozdrawiam♥
    Mój blog *klik*

    ReplyDelete
  40. Koniecznie wypróbuję przepis, bo borówek jest cała masa do kupienia w sklepach teraz, więc taka tarta na deserek w sam raz ♥
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. Pyszności <3

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Przesmacznie wygląda!
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Bardzo pysznie to wygląda. Na pewno spróbuje sobie zrobić taką tarte. Kiedyś zrobiłam z truskawkami i było przepyszne. Dzięki za przepis.
    pozdrawiam
    http://juleczkazon.blogspot.com

    ReplyDelete

♡ Dziękuję za każdy motywujące słowo, naprawdę daje to ogromnego kopa do dalszego działania!
♡ Na ile tylko jestem wstanie, staram się odwiedzić blogi, które podajecie w komentarzach :D

WERYFIKACJA OBRAZKOWA WYŁĄCZONA